15. juni 2011

"Mette så en ko, Søren så en so..

...Søren og Mette så en ko og en so..."

Jeg blev helt nostalgisk da jeg i dag fandt nogle gamle Søren og Mette bøger, til fri afhentning på vores lille skole.. B og hans legekammerat så bøgerne under saftevands og småkageindtag i haven og gik fluks i krig med at læse højt i kor..
der læses højt i kor - L kigger betaget med...

Pludselig var jeg tilbage dengang da jeg startede i 1. klasse.. Hvor er de ikke mindre end fantastiske disse bøger.. Der blev fnist af rimene og de voksede de 2 store 0. klassebørn da læsningen bare sang derudaf..

Er det bare mig der får gode minder og smil på læben over disse bøger?

4 kommentarer:

  1. jeg er også vild med Søren og Mette bøgerne!

    SvarSlet
  2. Hvor er det godt. Jeg havde selv Søren og Mette, da jeg gik i skole, og det er altså en god årrække siden. Jeg startede i 1. klasse i 74.

    Vi lærte om mængder og andet godt via "Hej Matematik", som en vis Aqua-søren har taget til sig nu. Den aller første bog var Abe-bogen. Jo, man husker vel lidt, selv om det er mange år siden.

    SvarSlet
  3. Tænkte lige på, hvordan det mon går med dig???

    SvarSlet
  4. Din blog kræver et længere indlæg. Har netop fundet din blog og er meget meget rørt over det i går igennem...
    Jeg har tildelt dig en Blog Award...
    Al lykke til Jer

    SvarSlet